انواع مدل لباس مجلسی جز مهم ترین عامل در خانم ها در مهمانی ها است به طور کلی همه خانم ها میل به زیبا شدن دارند . ظاهری شیک علاوه بر زیایی بر روحیه افراد تاثیر دارد . لباس مجلسی زنانه تنوع زیاادی دارد و برای هر سلیقه و هر اندام لباس مجلسی وجود دارد . برای خرید لباس مجلسی لازم است که چند نکته را عایت کنید .

نکات مهم درباره لباس مجلسی :

خانم هایی با بالا تنه درشت :
اگر سینه و سرشانه درشتی دارید که بزرگ تر از ران و باسن شما است بهتر است که پیراهن های بندی بدون استین انتخاب کنید . اگر میخواهید سینه شما کوچک تر دیده شود بهتر است لباس هایی با یقه هفت انتخاب کنید ولی اگر سر شانه پهنی دارید و سایز سینه شما نرمال است بهتر است که لباسی که تک شانه هستند و یک طرف بند دارند استفاده کنید . اگر دوست دارید که بلوز دامن انتخاب کنید برای این که اندام شما بهتر به نظر برسد بهتر است که لباس بالا تنه را تیره تر انتخاب کنید . همیشه به این نکته توجه داشته باشید که یقه های کار شده بالا تنه شما را درشت تر نشان میدهد پس اگر بالا تنه درشتی دارید از یقه های ساده اشتفاده کنید .
خانم هایی با پایین تنه درشت :
بعضی از افراد بالا تنه مناسبی دارند و از قسمت باسن و پا چاق هستند . بهتر است که این افراد لباس کارشده انتخاب کنند که از پارچه لطیف و کم تراکم تولید شده . لباس های ماکسی انتخاب مناسبی برای این افراد است و بهتر است که رنگ تیره را انتخاب نمایند و همیشه سعی کنید لباس هایی که پایین تنه تنگی دارد انتخاب نکنید . دامن های خیلی کوتاه مناسب این افراد نیست و دامن بلند شیک تر به نظر میرسد.

خانم های با اندام ریز و ظریف :
برای این افراد لباسی که طرح خیلی درشتی ندارد و استین پفی دارد و یقه مدل دار و دامن های پلیسه برای این افراد مناسب است . اگر دست های ظریفی دارید از پیراهن هایی که استین سه ربع دارد ویا استین کار شده دارند استفاده کنید .
اشتباهات رایج در پوشیدن لباس مجلسی :
اگرشما صورت گردی دارید نباید لباس هایی با یقه بلند و یا یقه ایستاده بپوشید.
اگر صورت کشیده ای دارید یقه هفت مناسب شما نیست.
اگر صورت قلبی دارید یقه دلبری و قایقی انتخاب مناسبی برای شما نیستند.
اگر دارای صورت مربعی شکل دارید لباس هایی با یقه مربعی و عریض نپوشید.
در عروسی ها از لباس هایی با تور سفید و شیری استفاده نکنید زیرا اصلا جالب به نظر نمیرسد.
سعی کنید از کیف های خیلی بزرگ استفاده نکنید، حتی اگر خیلی گران قیمت و مجلسی هم باشند زیاد جالب نیستند.

نکته کلی درباره لباس مجلسی :

در انتخاب  انواع مدل لباس مجلسی علاوه بر زیبایی و شیک بودن لباس حتما به راحتی خود نیز توجه کنید. اگر کمی معذب هستید بهتر است لباس های پوشیده را انتخاب کنید تا در تمام مراسم بتوانید خوش بگذارید و مجبور نباشید برای پوشاندن لباس خود تا آخر مهمانی بنشینید. اگر یک لباس مجلسی پوشیده و شیک را انتخاب کنید میتواند جلوه چند برابری نسبت به لباس های بدن نما داشته باشد.
کفش هایی را انتخاب کنید که جلوه لباس شما چند براربر کند و همچنین راحت نیز باشند. کفش های پاشنه بلند ساخته شده اند که در مراسم ها استفاده شوند اما نباید به قدری بلند باشند که راحتی و تعادل را از شما بگیرند. پس سعی کنید در انتخاب کفش نیز بسیار دقت کنید و آن را راحت و بسیار شیک انتخاب نمایید.

لباس و کفش را متناسب با فصل انتخاب کنید. برای مثال دیده شده خانم ها در فصل بهار در مراسم ها بوت های پاشنه دار پوشیده اند. این کار اصلا جالب نیست و باعث میشوند دیگران با حالت تمسخر به شما نگاه کنند. در فصل بهار و تابستان از لباس هایی با جنس تور، ساتن و پارچه های اینچنینی استفاده کنید و کفش های جلو باز یا جلو بسته بپوشید و لباس هایی با جنس ضخیم تر مانند مخمل را برای فصل های سرد سال نگه دارید.
از زیور آلات بیش از حد استفاده نکنید. همیشه زیبایی در سادگی است و بهتر است از زیور آلات کمتری استفاده کنید تا هم زیبایی لباس مشخص باشد و هم سادگی شما حفظ شود.
اگر میخواهید زیبایی شما چند برابر شود با همراه حودلباس هایتان را هماهنگ کنید. مثلا اگر با همسرتان به عروسی میروید سعی کنید لباس شما با او هارمونی داشته باشد. نیازی نیست سرتا پا با همسر خود ست باشید، همین که مثلا رنگ کیف و کفش شما با کراوات او ست باشد نیز کفایت میکند.
از آنجایی که لباس های مجلسی کوچکترین کثیفی را نشان میدهد بهتر است خود را برای شرایط اضطراری آماده کنید و همیشه یک بسته دستمال مرطوب در کیف خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل سریع لک را از لباس خود پاک کنید.