طراحی لباس عروس جز مشاغل پر درآمد و جذاب دنیا است. ولی طراحی لباس عروس کار ساده و راحتی نیست اگر به طراحی لباس عروس علاقه دارید باید به صورت حرفه ای وارد این رشته شوید و با صبر و حوصله آن را آموزش ببینیدتا به یک طراح لبس عروس حرفه ای تبدیل شوید. ما در مزون لباس عروس پاریس نازی آباد شما را با ملزومات طراحی لباس عروس آشنا می کنیم.

مراحل طراحی لباس عروس :

طراح لباس عروس اول باید درباره انواع پارچه های لباس عروس اطلاعات کافی داشته باشد. همچنین باید در رابطه با طراح های پیچیده ای که در لباس عروس کار میشود مطالعه کندو تکنیک های خیاطی را آموزش ببینید و روی لباس عروس پیاده کند. بعد از آموزش این مراحل باید آشنیی کامل در رابطه با طراحی الگوی کامپیوتری نیز داشته باشد. همچنین طراح لباس عروس میتواند از الگوهای دیگران برای طراحی لباس عروس ایده بگیرد ویا این که طراحی خاص و منحصر به فرد را در فضای مجازی برای دیگران نیز به اشتراک بگذارد.

طراحی لباس عروس متناسب با افراد :

طراح لباس عروس باید ابتدا نوع پارچه لباس عروس را بشناسد سپس متناسب با افراد بر اساس ظاهر ، قد بلند ، قد کوتاه یا چاق و لاغر لباس عروس را طراحی کند. طراح لباس عروس باید بشناسد که برای افراد چاق چه نوع لباس عروسی مناسب نیست و یا برای افراد لاغر چه نوع لباس عروسی مناسب نیست. طراح لباس عروس باید با طراحی خاص لباس عروس ایرادات بدن افراد را بپوشاند.

استفاده از طرح افقی و عمودی در لباس عروس :

طراح لباس عروس باید به این نکته توجه داشته باشد که در لباس عروس از طراح های افقی و عمودی به درستی استفاده کند برای مثال افرادی که جثته کوچکی دارند نباید از طرح افقی استفاده کنند زیرا جثته آن ها کوچک تر دیده میشود. همچنین در طراحی لباس عروس توجه به متناسب بودن نوع آستین لباس عروس ، نوع یقه ، کمربند و هرگونه تزیئنات باید با اندام عروس باشد.

در طراحی لباس عروس بهتر است که از پارچه حریر استفاده شود چون علاوه بر زیبایی باعث لاغر تر نشان دادن عروس نیز میشود.

برای زیبایی لباس عروس بهتر است که از فنر کشی استفاده شود چون فنر کشی حکم گن را دارد و برای افراد چاق مناسب است و هم اگر عروس از قسمت شکم و پهلو چاق باشد توسط فنر پوشیده میشود.

اگر افراد شانه های پهنی دارند بهتر است که در طراحی لباس عروس از بند باریک و یا عمودی در بالا تنه لباس عروس استفاده شود تا علاوه بر زیبایی بالاتنه عروس کشیده تر نشان داده شود.

در طراحی لباس عروس لباس عروس دنباله دار گزینه مناسبی برای تمام افراد است زیرا هم همه خانم ها به آن علاقه دارند و هم باعث کشیده تر نشان دادن بدن افراد میشود.

موفقیت طراح لباس عروس :

طراح لباس عروس همیشه باید به روز باشد و از تمام طراح های به روز دنیا آگاهی داشته باشد سپس این طراح ها را بر روی کاغذ و یا رایانه ترسیم کند.  همچنین یک طراح موفق باید درک کاملی از مشخصات فنی الگو داشته باشد و از هدف و علایق  مشتری در بازار آگاهی کامل داشته باشد.

ملزومات طراحی لباس عروس :

موارد زیادی برای طراحی لباس عروس باید رعایت شود مانند : الگوی اولیه لباس عروس ، رسم الگوی ملزومات لباس عروس ، مدل سازی الگوی لباس عروس ، شناخت فرم بدن و آگاهی از ترند ها ، مهارت در طراحی و یادگیری آن و.. که برای تبدین شدن به طراح لباس عروس باید آموزش ببینید. شما می توانید با مراجعه به مراکز آموزشی معتبر که طراحی لباس عروس را آموزش میدهند مراجعه کنید.

جمع بندی :

طراحی لباس عروس جز شغل های پر درآمد و جذاب است که با مراجعه با آموزشگاه های معتبر و داشتن دانش کافی می توانید به یک طراح لباس عروس معتبر تبدیل شوید.