لباس مجلسی اولین چیزی است که خانم ها برای مجالس عروسی و مهمانی ها به آن فکر می کنند. مدل لباس مجلسی به دلیل تنوع بالایی که دارد مانند لباس مجلسی بلند ، لباس مجلسی مدل ماهی ، لباس مجلسی کوتاه یا طرحدار و.. انتخاب دشواری دارد. ما در مزون لباس عروس پاریس شما را با انواع لباس مجلسی و نکات مهم برای خرید لباس مجلسی آشنا می کنیم.

نکات مهم برای انتخاب لباس مجلسی :

برای انتخاب لباس مجلسی می توانید به نکاتی درباره لباس مجلسی و انواع آن که قبلا در وبسایت عروس پاریس قرار دارد مراجعه کنید. اما توجه به چند نکته زیر در انتخاب لباس مجلسی ضروری است :

  • نوع برش در انتخاب مدل لباس مجلسی : لباس مجلسی باید باتوجه به فرم و اندام بدن برش داده شوند زیرا مدل لباس مجلسی انواع برش و انواع طرح ها را دارد که باید بر اساس فرم بدن انجام شود تا جذابیت بیشتری داشته باشد.
  • رنگ لباس مجلسی : همیشه باید رنگ لباس مجلسی خود را مطابق با رنگ پوست خود انتخاب کنید اگر رنگ پوست تیره ای دارد از رنگ های صورتی ، گلبهی ، و رنگ های خیلی روشن و جیغ استفاده نکنید.
  • نوع مجلس در انتخاب لباس مجلسی : برای انتخاب مدل لباس مجلسی باید زمان برگزاری مراسم ، نوع مجلس را در نظر بگیرید. زیرا نوع مجلس در انتخاب یقه ، بلند یا کوتاه بودن لباس مجلسی ، و جنس لباس مجلسی بستگی دارد.

لباس مجلسی مدل عروسکی

 

انواع لباس مجلسی :

لباس مجلسی مدل ماهی :

این نوع مدل لباس مجلسی امروزه بسیار مورد طرفدار قرار گرفته مدل این نوع لباس به گونه است که بالاتنه چسبان و تنگ دارد و قسمت دامن ان از زانو به پایین گشاد میشود. لباس مجلسی مدل ماهی مناسب همه افراد که چاق و لاغر هستند است ولی بیشتر برای افرادی که بالا تنه لاغر و پایین تنه پری دارند گزینه مناسب و شیکی است.

لباس مجلسی مدل کلوش :

لباس مجلسی مدل کلوش دارای دامن و آستین کلوش هستند. این نوع مدل لباس مجلسی دارای چین و پیله در قسمت دامن هستند و مناسب افرادی است که کمر باریکی دارند.

لباس مجلسی مدل کوتاه :

لباس عروس مدل کوتاه چون برای تمام افراد با فرم بدن متفاوت مناسب است زیاد مورد طرفدار قرار دارد. لباس مجلسی مدل کوتاه در انواع طرح های آستین دار ، بدون آستین و انواع دامن پفی و ساده در بازار موجود است.

لباس مجلسی مدل عروسکی :

لباس مجلسی مدل عروسکی با دامن کوتاه و پف دار در انواع رنگ ها برای خانم هایی که قد کوتاهی دارند و یا پاهای پری دارند بسیار گزینه مناسبی است.

انواع پارچه مناسب برای لباس مجلسی :

لباس مجلسی دانتل :

دانتل نوعی پارچه منایب برای لباس مجلسی است که دارای وزن سبک است که بر روی تور بافته میشود مزیت دانتل این است که برای تمام چهار فصل سال استفاده میشود همچنین می توان از دانتل برای قسمت هایی از لباس مجلسی نیز استفاده کنید.

لباس مجلسی گیپور :

گیپور بسیار شبیه به دانتل است ولی زمینه توری ندارد. پارچه گیپور دارای نقش های درشت و ضخیم است. معمولا پارچه گیپور را با یک پارچه ساده ترکیب می کنند تا جلوه زیباتری بع لباس مجلسی ببخشد.

لباس مجلسی لمه :

لمه پارچه براق است که امروزه علاوه بر دوخت در انواع کیف و لوازم در تولید لباس مجلسی بسیار مورد توجه قرار گرفته. لمه بافتی بسیار سبک و نرم و براق دارد. پارچه لمه را با پارچه پایه کششی ترکیب میشود تا علاوه بر زیبایی دارای کشسانی مناسبی باشد.

مدل لباس مجلسی ساتن :

ساتن در بیشتر لباس مجلسی ها به دلیل بافت نرم و براق و تراکم بالا استفاده میشود. ساتن چون بسیار سبک و شل است به راحتی فرم بدن را می گیرد. ساتن نسبت به بقیه پارچه ها قیمت ارزانی دارد به همین دلیل زیاد مورد استفاده در لباس مجلسی ها قرار می گیرد.

مدل لباس مجلسی کرپ :

کرپ پارچه ای ساده و گاهی هم براق و طرحدار است. پارچه کرپ مناسب برای دوخت انواع لباس مجلسی ، مانتو ، دامن و کت و شلوار است.

لباس مجلسی مخمل :

پارچه مخمل یکی از پارچه های بسیار پر کاربرد و شیک است و به دلیل خاصیت کشسانی که دارد برای اندام های ظریف گزینه مناسبی است.

لباس مجلسی حریر :

حریر پارچه نازک و شفافی است و به دلیل بافت یکدست و ظریفی که دارد در بیشتر لباس مجلسی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

جمع بندی :

ما در مزون لباس عروس پاریس دوخت و طراحی انواع لباس مجلسی و لباسعروس را با بهترین تیم طراحان و خیاطان خود انجام میدهیم.