انتخاب یقه لباس عروس برای اجاره لباس عروس و یا خرید آن متناسب با فرم صورت و اندام جز ضروری ترین کار ها است.  برای این که بتوانید بهترین مدل یقه لباس عروس را انتخاب کنید بهتر است که از طراحان لباس عروس و یا از مزون های معتبر مانند مزون لباس عروس پاریس نازی آباد کمک بگیرید تا با مناسب ترین انتخاب در روز عروسی خود بدرخشید.  تنوع در مدل یقه لباس عروس بسیار زیاد است در این مقاله 15 نوع یقه لباس عروس را باهم بررسی می کنیم.

مدل یقه لباس عروس :

یقه دکلته :

یقه دکلته لباس عروس جز محبوب ترین نوع یقه است که در این مدل یقه لباس عروس گردن و سرشانه کاملا باز است و جوری طراحی شده است که بدون هیچ بندی بر روی سینه می نشیند. یقه دکلته برای خانم هایی که شانه پهن دارند  مناسب است و برای خانم هایی که سینه کوچک و سرشانه لاغری دارند پیشنهاد نمیشود. با یقه دکلته میتوانید گوشوار بلند اویزی استفاده کنید که گردن شما را کشیده تر نشان دهد.

دکلته‌ی راسته: یقه این مدل دکلته به صورت صاف و بدون انحنا برش خورده است. این مدل بیشتر حجم سینه ها را در برمیگرد و آن ها می پوشاند. بزرگی سینه باعث می شود یقه به سمت پایین کشیده شود به همین علت این مدل به کسانی که سینه های بزرگی دارند پیشنهاد نمی شود. به طور کلی یقه ی دکلته راسته برای عروس هایی با اندام مستطیلی، سینه های کوچک، شانه های پهن و بازوهای زیبا می تواند انتخاب مناسب و جذابی باشد.

دکلته‌ی قلبی: قسمت بالای سینه در این مدل به صورتی قلبی برش خورده است. این مدل یقه دکلته نسبت به نوع راسته، بازتر و جذاب تر است. این مدل نیز به افرادی با سینه های کوچک و اندام مستطیلی شکل بیشتر توصیه می شود.

با این مدل یقه گوشواره های بلندی بندازید که کی زاویه دار هستند. زاویه دار بودن اشکالی مثل مربع، مثلث و مستطیل  با انحنای یقه هماهنگی دارد.

دکلته‌ی مخفی :

این مدل یقه ی دکلته، ترکیبی از یقه ی قایقی و دکلته ی قلبی ست. در این مدل یک حریر نازک قسمت بالای یقه تا نزدیک گردن و شانه ها را می پوشاند. مزیت دکلته ی مخفی این است که بزرگی سینه موجب نمی شود یقه پایین بیاید و عروس خانم مجبور نیست دائما لباسش را بالا بکشد. می توان قسمت توری لباس را با انواع سنگ ها و مروارید ها تزئین کرد و یا با گردنبند کوچکی جلوه ی زیباتری به آن داد.

لباس عروس نازی آباد

 

یقه هفت :

پر طرفدار ترین یقه لباس عروس که محدودیتی ندارد مدل یقه هفت است که برای بیشتر خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد. مدل یقه هفت پهنا و ارتفاع متفاوتی دارد و در پشت لباس عروس هم به کارمیرود. بر اساس نوع پارچه ، مکان برگزاری مراسم ، فرم اندام خود مدل یقه هفت را انتخاب کنید.

یقه ی هفتی باعث کشیده تر دیده شدن چهره، گردن و قد شما می شود پس برای خانم هایی با صورت گرد، گردن کوتاه و قد کوتاه مناسب است. هرچه عمق و ارتفاع برش هفتی بیشتر باشد باعث می شود صورت و اندام شما کشیده تر دیده شود. از آنجایی که یقه ی هفتی بالاتنه را کشیده تر می کند برای شانه های پهن و سینه های بزرگ نیز مناسب است البته لازم به ذکر است که برای افراد لاغر با سینه های کوچک، زیبایی و جذابیت بیشتری را به ارمغان می آورد. این مدل زیبا حتی به عروس هایی با پایین تنه ی بزرگ هم پیشنهاد می شود زیرا توجه را بیشتر به گردن و نیم تنه ی بالایی جلب می کند. با توجه به نکاتی که گفته شد یقه ی هفتی به خانم هایی با فرم اندام ساعت شنی و مستطیل توصیه می شود.

یقه هفتی تنگ :

یقه هفتی وقتی از ترقوه عبور می کند و به گردن نزدیک میشود به آن یقه هفتی تنگ می گویند.

یقه هفتی مخفی :

در این مدل یقه هفتی تور حریری در ناحیه سینه قرار دارد که باعث زیبایی یقه لباس عروس میشود.

لباس عروس مدل یقه مربعی :

در این مدل یقه برش به صورت زاویه دار و مربعی انجام میشود. این نوع مدل به دلیل پوشیده بودن قسمت سینه برای خانم هایی که علاقه به لباس عروس باز ندارند مناسب است. درمدل یقه مربعیهرچه عمق برش مربعی بیشتر باشد  کردن شما کشیده تر و باریک تر دیده میشود.

لباس عروس مدل یقه ایستاده :

این نوع مدل یقه یقه بلندی دارد که برای کسانی که دوستندارند گردن آن ها دیده شود بسیار مورد طرفدار است که با تزیئنات و دوخت پولک وتور جذابیت این نوع یقه بیشتر میشود.

مدل لباس عروس یقه دلبری :

در این مدل یقه، آستین ها به جای اینکه روی کتف قرار بگیرند، به روی شانه یا حتی بازوها وصل می‌شوند و خط وسط یقه نسبت به حد آستین ها پایین تر قرار گرفته است. معمولاً عروس هایی که بدنی استخوانی و ترقوه هایی بیرون زده دارند از این مدل استقبال می کنند.. این مدل یقه هم به صورت آستین کوتاه و هم بلند ظاهر خوبی دارد. این مدل یقه همانند مدل قایقی، در حرکت دست ها محدودیتی به وجود می‌آورد که می‌توان با تعبیه کردن یک تکه پارچه کشی در قسمت زیر حلقه آستین این مشکل را نیز حل کرد.

مدل لباس عروس یقه بی شانه :

این مدل یقه شانه های شما را کاملاً نشان می دهد و در بالای بازوها و زیر شانه ها قرار می گیرد. این استایل فوق العاده رمانتیک و عاشقانه است. همچنین با مدل مویی که از پشت سر و بالاتر از گردن پیچیده و بافته می شود و گوشواره های آویزن بسیار زیبا می شود.

جمع بندی :

در مزون لباس عروس پاریش نازی اباد انواع مدل یقه لباس عروس طراحی و دوخته میشود که باتوجه به نوع اندام افراد ، نوع مدل مو و علاقه افراد و… نوع یقه طراحی و اجرا میشود.