اکسسوری یا لوازم جانبی عروس در حد لباس عروس اهمیت زیادی دارد . چون کوچک ترین عنصری میتواند در ظاهر و استایل عروس تاثیر زیادی داشته باشد . برای همین اکسسوری عروس تاثیر چشمگیری بر ظاهر عروس دارد و اگر به خوبی انتخاب شود میتواند زیبایی عروس را چند برابر کند.

انواع اکسسوری عروس :

تاج عروس
تاج عروس از دیرباز تا کنون مورد استقبال عروس خانم ها بوده اگر تاج به درستی انتخاب شود ظاهر عروس را زیبا تر میکند . بهتر است که رنگ تاج باتوجه به رنگ و مدل لباس انتخاب شود . اگر عروس خانم صورتی باریک و کوچک دارد بهتر است که از تاج کوچک استفاده کند اگر عروس خانم صورتی کشیده و عریض دارد بهتر است که اصلا از تاج استفاده نکند . اگر مراسم شما در باغ ، ساحل و فضای باز است بهتر است که از تاج گل طبیعی که طیف صورتی تا بنفش دارد استفاده کنید . برای این که از تاج گل طبیعی استفاده کنید بهتر است که موهای باز یا نیمه باز را انتخاب کنید .
گیره مو عروس
چون گیره مو برای هر مدا مویی باز یا شنیون مورد استفاده است بسیار محبوب تر از تاج عروس است و زیبایی شما را در شب عروسی چندین برابر میکند . بهتر است که از گیره مو با گل های طبیعی در مراسم عقد و بله برون استفاده کنید .
گوشواره عروس
گوشواره یکی از مهم ترین جواهرات عروس است چون هم باعث زیبا تر نشان دادن فرم صورت میشود و هم باعث میشود لباس ساده بسیار شیک و باشکوه جلوه داشته باشد . هنگام انتخاب جواهرات و گوشواره به فرم صورت و گردن خود توجه داشته باشید و گوشواره خود را با لباس عروس خود همتهنگ کنید تا زیبایی شماچندین برابر شود .

تور عروس
تور عروس حتما باید مکمل لباس عروس باشد تا زیبایی را به لباس شما هدیه دهد و استایل شما را خراب نکند چند نکته برای انتخاب تور عروس لازم است که رعایت شود :
1 اگر لباس عروس شما طوری است که پشتش پنل کار شده باید تور عروس را طوری انتخاب کنید که روی پنل قرار نگیرد و یا این که تور عروس شفاف و بلند باشد که پنل به خوبی دیده شود .
2 اگر لباس عروس ساده انتخاب کرده اید بهتر است که تور کارشده استفاده کنید تا ترکیب زیبا تری شود.
3 اگر لباس یقه بسته انتخاب کرده اید تور کوتاه که به چانه هم نمیرسد و مانند سنجاق سر توری بزرگ است بهترین گزینه برای این نوع لباس عروس است .
دسته گل عروس
دسته گل عروس از زیبا ترین و پر کاربرد ترین اکسسوری های عروس است که حتما لازم است و باید متناسب با جثته ولباس عروس انتخاب شود . اگر عروس خانم قد بلند ندارد بهتر است که دسته گل کوچک انتخاب کند تا دسته گل خیلی بلند . اگر عروس خانم بسیار لاغر است باید دست گل باریک انتخاب کند عروس چاق هم باید دسته گل بسیار پر انتخاب کند .
کفش و کیف عروس
بهتر است کفشی انتخاب کنید که در درجه اول راحت بتوانید راه بروید و برقصید اگر قئ کوتاه دارید بهتر است که کفش لژ دار راحت انتخاب کنید که برای شما تنگ نباشد . بهتر است که پاشنه کفش خود را متناسب با قد داماد انتخاب کنید که از قد ان بلند تر نشوید اگر با داماد هم قد هستید بهتر است که کفش پاشنه دار انتخاب نکنید. کیف عروس خانم باید نه بسیار بزرگ و نه خیلی کوچک باشد بهتر است طوری کیف را انتخاب کنید که بتوانید با یک دست ان را حمل کنید . ظاهر کیف شما بهتر است که با لباس عروس همخوانی داشته باشد اگر لباس عروس کارشده انتخاب کرده اید کیف کارشده با رنگ سفید یا نباتی بهترین گزینه است .