انتخاب تور عروس مانند انتخاب مدل مو باید بر اساس فرم صورت باشد .در کنار لباس عروس و اکسسوری عروس تور عروس جز مهم ترین اجزا به حساب می اید . تور عروس به مدل مو باز یا شینیون شده نیز بستگی دارد. بعضی از عروس خانم ها آنقدر تور عروس برایشان مهم است که حاظرند شینیون خود را تغیر دهند . در مزون عروس پاریس در نازی آباد بهترین و با کیفیت ترین تور عروس را میتوانید با لباس عروس و سلیقه خود ست کنید.

انتخاب تور عروس :

1 بعضی از عروس خانم ها مدل مو و شینیون آن ها نسیت به تور و تاج اهمیت بیشتری دارد .
2 در مقابل بعضی از عروس خانم ها مدل تور و تاج برایشان مهم است . نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که مدل تور به فرم صورت شما بیاید.
انتخاب تور عروس بر اساس فرم صورت :
فرم صورت بیضی یا الماسی
در این مدل فرم صورت محدودیتی برای انتخاب تور عروس وجود ندارد ومیتوانید هر نوع تور عروس را باتوجه به سلیقه خود انتخاب کنید .
فرم صورت گرد
اگر فرم صورت شما گرد است بهتر است تور عروس در دو طرف صورت شما قرار گیرد وصورت شما مانند یک قالب قرار گیرد .
فرم صورت مربع شکل
اگر فرم صورت شما مربعی است بهتر است که تور عروس بلند انتخاب کنید و تور عروس کوتاه را کنار بگذارید .
فرم صورت کشیده
اگر فرم صورت شما کشیده است بهتر است که از تور عروس کوتاه و به اصطلاح کشیده همراه باتاج و یا کلاه پهن استفاده کنید .
فرم صورت قلب و سه گوش
در این مدل فرم صورت مدل مو باید طوری باشد که در پشت سر و در امتداد خط گردن باشئ و تور بر روی مو جمع شده باشد .
فرم صورت مستعطیلی
باید از تور عروسی استفاده کنید که صورت شما متقارن باشد .

انواع تور عروس :

تور عروس بردکیج
کوتاه ترین مدل تور که بیشتر عروس های اروپایی از این مدل تور استفاده می کنند، تور عروس برد کیج است. اگر به دنبال خاص ترین تور عروس هستید به شما پیشنهاد می شود که تور عروس برد کیج را در نظر داشته باشید.
این مدل تورهای کوچک و کوتاه تا نیمه صورت شما قرار می گیرد. در آرایشگاه زنانه اینگونه مدل های تور سر را با استفاده از سنجاق یا تاج های تزئینی کوچک روی سر شما قرار می دهند. این مدل تور سر عروسبیشتر در مراسم هایی مانند نامزدی، عقد و محضر مناسب هستند.
به طور کلی اگر می خواهید در مراسم خود خاص و زیبا باشید از این مدل تور زیبا برای تزئینات موهای خود استفاده کنید.
تور سر عروس منتیلا
تورهای منتیلا بیشتر سلیقه عروس خانم های ایرانی است. در حاشیه این مدل تور گلدوزی و طراحی های زیبایی انجام می شود. اگر ترجیح و انتخاب شما این مدل از تورهای طراحی شده است باید به نکاتی توجه داشته باشید.
مدل مو، آرایش و لباس خود را در نظر داشته باشید. اگر لباس عروس پرکاری دارید، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که طراحی های کمتری روی تور انجام شده باشد. همچنین مدلی توری را که برای موهای خود انتخاب کرده اید باید با موهای شما هماهنگی های لازم را داشته باشد.
در این خصوص می توانید از کارکنان آرایشگاه زنانه مشورت های لازم را داشته باشید تا بهترین و مناسب ترین مدل مو نسبت به تور خود انتخاب کنید. در نهایت تور لباس عروس خود را باید هماهنگ با مدل مو و لباس خود انتخاب کنید تا متناسب با استایل خود بهترین تور سرانتخاب کنید .

نکاتی برای انتخاب تور عروس
برای آن که در مراسم عروسی خود مانند یک ستاره بدرخشید و خاص باشید می بایست به نکاتی که به شما در این جهت کمک می کند، توجه نمایید. همانطور که می دانید انتخاب لباس عروس مناسب، مدل موی زیبا، میکاپ ساده و شیک می تواند در زیبایی شما نقش مهمی داشته باشد.
علاوه بر مواردی که نام برده شد یکی از مهم ترین تزئیناتی که برای سر عروس خانم ها استفاده می شود، تور سر عروس است. تور های متفاوت و گوناگونی برای عروس خانم ها طراحی شده تا هر کس متناسب با لباس و سلیقه خود بتواند تور زیبایی را انتخاب کند.

انتخاب تور عروس با توجه به محل مراسم :

هنگام انتخاب لباس و تور سر باید محل برگزاری مراسم را در نظر داشته باشید تا بتوانید متناسب با مکان عروسی لباس و تور مناسبی را تهیه کنید. اگر مراسم عروسی شما در فضایی باز مانند باغ است، باید لباس یا توری را برای خود انتخاب کنید که بلند و دنباله دار نباشد.
چرا که ممکن است لباس شما تا آخر مراسم تمیز نماند و جلوه زیبایی نداشته باشد. اگر مراسم خود را در فضایی بسته مانند تالار برگزار می کنید شما هیچ محدودیتی در انتخاب تور و لباس عروس خود نخواهید داشت. به طور کلی تورهای بلند در تالار نمای بسیار خوبی دارد.
در نتیجه، تور سر عروس یکی از تزئینات مهم است که می تواند در زیبایی و شکیل شدن عروس نقش مهمی داشته باشد. در هنگام انتخاب تور سر خود باید به برخی از نکات توجه داشته باشید تا متناسب با شرایط بهترین انتخاب را داشته باشید.
اگر لباس عروس شما پرکار و تزئینات زیادی دارد، باید توری را انتخاب کنید که ساده باشد تا طراحی های لباس شما به خوبی دیده شود. برخی از عروس خانم ها به تورهای بلند علاقه دارند اما هنگام راه رفتن یا رقصیدن با مشکلاتی مواجه می شوند.
در این گونه مواقع می توانید از تورهایی که دارای دکمه هستند و به راحتی کوتاه یا بلند می شوند، استفاده نمایید. همه این مواردی که برای شما ذکر شد، در زیبایی شما در شب مراسم نقش مهمی خواهد داشت، در نتیجه باید در انتخاب تور و لباس خود توجه بیشتری داشته باشید